Türk Resim Sanatı Tarihi
20. yüzyılın başına kadar 19. yüzyıl ortalarından itibaren batılı anlamda Türk resim sanatının oluşumunda çok aktif olduğu söylenebilir.
20. yüzyılın başına kadar 19. yüzyıl ortalarından itibaren batılı anlamda Türk resim sanatının oluşumunda çok aktif olduğu söylenebilir.
İlk resim dersleri "Mühendishane-i Berri-i Hümayun / Mühendislik Askeri Okulu" sınavı yapıldı lar 19. yüzyıl sanat ortamının askeri ve sivil okullardan vardı oluşan teknik purposes.Artists çoğunlukla 1793 idi.
Bazı ülkede, yurt dışında diğerleri eğitim görmektedir. Bir Hıristiyan azınlık ve "Levanten" sanatçıların yanı sıra sanat ortamının etkisinde yabancı ressamların yaşadığı ve İstanbul'da sanat katkıda bulunmuştur. Asker kökenli Osman Hamdi Bey (1842-1910) ve Şeker / Şeker Ahmet Paşa (1841-1907), Süleyman Seyyid (1842-1913), Halil Paşa (1860-1939) gibi bazı Türk sanatçılarının yurtdışında sanat eğitim olmuştu. Bu arada Hüseyin Zekai Paşa (1860-1919), Hoca / Hoca Ali Rıza (1864-1939), Ahmet Ziya Akbulut (1869-1938) ülkedeki eğitim olmuştu diğer ünlü sanatçılar arasındaydı.
Şeker Ahmet 1875 yılında 1873 yılında ilk sergisini ve onun ikinci biri vardı. Güzel Sanatlar Sanayi-i Nefise'ye Mekteb-i/School 1883 yılında Osman Hamdi Bey'in girişimleriyle açıldı.
Yeni bir çağ Batı sanatçıların dönüş ile boyama yılında başlamıştı. Batılı anlamda insan figürü, özellikle Osman Hamdi Bey ile Türk resminde kurulan ediliyordu. Çağdaş trendler arasında Empresyonizm, daha sonra Halil Paşa ile birlikte çıktı.
Osmanlı Boyacı Derneği 1909 yılında kuruldu. Toplum "Galatasaray Sergileri" olarak hatırlanacağını ifade düzenli olarak 1952 yılına kadar devam eden 1916 yılında sergiler başladı.
Rakam vurgulamak Çağdaş trendler "1914 Kuşağı" ile Türkiye'de yavaş yavaş görünmeye başlar. Resim, kompozisyon ve çıplaklık bu nesil ile batılı anlamda ilk kez Türk resminin girdi.
Kızlar için Güzel Sanatlar İnas Sanayi-i Nefise Mektebi / Okul 1914 yılında genç bayanlar için açılmıştır. Mihri Müşfik Hanım, Ömer Adil, Feyhaman Duran'ın ilk öğretim vardı.
Bir stüdyo 1917 yılında Arseven girişimi ile Şişli ordu desteği ile inşa edilmiştir. Lifij yönettiği "İlerleme" ve "Savaşı alegorisi", Çallı yönettiği "Cannon Taşıyıcı", Mehmet Ruhi yönettiği "Taş Breakers" çok ilk örnekleriydi düşündüm ve büyük boyutlu kompozisyonlar önce ve bu süre sonrasında gerçekleşmiştir. Sağ Şişli Studio sonra, Viyana Sergisi, 1918 yılında ilk yurtdışı sergisi gerçekleştirildi.
1926 yılında Avrupa'ya gönderilen genç sanatçılar geri gibi Fovizm, Kübizm ve hatta Avrupa'da hala çok influencial Ekspresyonizm gibi çağdaş eğilimler ilham geldi ve "1914 Kuşağı" üyelerine karşı tavır aldı. Bu yeni grubun önemli hedefler, Müstakil Ressamlar ve Heykeltraşlar Birliği adı altında, 1929 yılında yeni sanatçıların katılımı ile genişledi ama çok mutlak değil, resimsel tasarım yapısı ve lineer vakıf ziyade grubun empresyonist colorism.The faaliyetleri vardı . Dernek kurucuları ressamlar R.Fazil (Epikman) (1902-1974), Cevat Hamit (Dereli) (1900-1989), Şeref Kamil (Akdik) (1862-1941), Mahmut Fehmi (Cuda) (1904-1987) idi
Nurullah Cemal (Berk) (1906-1981), Hale Asaf (1905-1938), Ali Avni (Çelebi) (1904-1993), Ahmet Zeki (Kocamemi) (1900-1959), Muhittin Sebati (1901-1935); heykeltıraş Ratip Asir (Acudoglu) (1898-1957) ve dekoratör Fahrettin Arkunlar (1901-1971). Çelebi ve Kocamemi oluşan bu yeni stiller ülke gerçeklerine uygun düşeceğini nasıl soru Turgut Zaim (1904-1974) tarafından cevap olmuştu. Zaim figür yapısına özgün bir anlam vermişti. Tarzı sanatçılar getirilen yeni ve kapsamlı içeriğe karşı geliştirilen sanatçı, bir seçim Batılı trendleri olmuştu.
Grup D. Bu sanatçılar süren bazı eğilimler tanıtılır: Mustakiller / Bağımsızlar Türkiye'de çağdaş eğilimlerin kapılarını açtı, biz bu çabalara daha fazla destek vereceğini ve 1950 yılına kadar etkinliğini süren bir yeni kurucu grubu görmek otuz, kırk yıl Batı'da. Grup üyeleri Zeki Faik İzer (1905-1988), Nurullah Berk (1906-1981), Elif Naci (1898-1988), Cemal Tollu (1899-1968), Abidin Dino (1913-1993) ve heykeltraş Zühtü Müridoğlu (1906 idi - 1992). Bağımsızlar gelen D Grubu'nun en önemli ayrım onlar D Grubu herhangi bir görüş temsilcisi olmamıştır içeri getirmek istediğini yeni eğilimleri savunmaya belirlenmesinde dayanışma ile belli bir estetiğin çevresinde toplanmış olduğunu belki de. Onlar Empresyonizm dışında yeni bir şey açık idi.
Bağımsızlar ve D Grubu üyeleri Bedri Rahmi Eyüboğlu (1911-1975), Eren Eyüboğlu (1913-1988), Halil Dikmen (1906-1964) gibi Academy.Artists çalışmaya başladıktan sonra Çallı kuşağının yıldızı yavaş yavaş soluk , Eşref Üren (1897-1984), Sabri Berkel (1907-1993), Hakkı ANLI (1906-1990), Arif Kaptan (1906-1979), Salih Uralli (1908-1984) sonra katıldı Grubu vardı D.
Tüm bu gelişmeler yanında, başından itibaren de bağımsız sanatçı olmuştu. Bu İlhan Demirci arasında, Şefik Bursalı, Leyla Gamsiz, Şemsi Arel, Maide Arel, Abidin Elderoğlu, Hamit Görele, Ziya Keseroglu, Seyfi Toray sayılabilir. Cemal Bingöl, Nejat Devrim, Eren Eyüboğlu ve Fureyya Kılıç mecazi çalışmış olanlar arasındaydı. Daha sonra Adnan Çoker, Lütfü Günay, Selim Turan (1915-1994), Fahrunissa Zeid (1901-1991) ve Adnan Turani bu eğilim gerçekleşti.
Biz 1940 yılında başlar ve oldukça belirli grup ya da bazı grupların varlığını hala görülebiliyor ise eğilim bireysel stiller ön plana göre, 1950 Türk resminde hayata oluşumu bak. Zaman
Bu, 1940 döneminde ilk öne çıktı kavramının özgünlük, bölgecilik ve milliyetçilik olduğu söylenebilir.
Nuri İyem, Turgut Atalay, Avni Arbaş, Selim Turan, Ferruh Başağa, Kemal Sönmezler, Mümtaz Yener, Agop Arad gibi toplumsal gerçekçi anlayışa sahip olanlar, Haşmet Akal geç 1930 yılında Yeniler Grubu / Yeni Grup oluşturdu. Onlar açılmıştı sonra "Liman Resim Sergisi" Liman Ressamları olarak hatırlanacak olmuştu.
Mustafa Esirkus, Nedim Günsür, Turan Erol, Fikret Otyam, Orhan Peker, Mehmet Pesen, gibi Bedri Rahmi öğrencileri tarafından 1947 yılında kurulan "Grup Ten" Adnan Varinca eserlerinde folklorik süs ekleyerek temelde çalışmaya başladı ve bir tazelik eklendi giderek sıkışan sanat ortamı için.
Biz 1959 de sosyal gerçeklik odaklanarak İbrahim Balaban, Avni Mehmetoğlu, İhsan ve Kemal İncesu gibi sanatçılar da dahil olmak üzere "Yeni Dal Grubu / New Branch Group" bölümüne bakın.
Biz Siyah Kalem Grubu / Böyle Cemal Bingöl, İsmail Altınok, Selma Arel, Lütfü Günay, İhsan Cemal Karaburcak, Asuman Kılıç, Ayşe Silay ve 1961 de Solmaz TUĞAÇ gibi sanatçıların oluşturduğu Siyah Kalem Grubu bakın. Sanatçıların ortak bir hedefi vardı; Cemal Bingöl stüdyosunda ne olduğunu birlikte onlara katıldı.
1960 farklı stilleri ile çok sayıda sanatçı ile büyük hareketlilik kazanan Türk resim tarihinde bir umut verici bir geleceğe doğru ilerlemektedir.
Kurumlar Ve Önemli Türk Resim Sanatı Of Koleksiyonlar Olan Kişilerde:
Mimar Sinan Üniversitesi, Resim ve Heykel Müzesi, İstanbul
Resim ve Heykel Müzesi, Ankara
Resim ve Heykel Müzesi İzmir
Askeri Müze Müdürlüğü, İstanbul
Türk Genelkurmay Başkanlığı, Ankara
Türk Büyük Millet Meclisi, Ankara
Milli Kütüphane Müdürlüğü, Ankara
Türkiye İş Bankası Genel Müdürlüğü, Ankara mı
Akbank Genel Müdürlüğü, İstanbul
Türk Cumhuriyeti, Ziraat Bankası, Müdürlüğü, Ankara
Yapı Kredi Bankası Genel Müdürlüğü, İstanbul
Sabancı Ailesi
Erol Aksoy
Mustafa Taviloğlu
Kemal Erhan
Naci Terzi
Belkıs Aksoy ve daha birçok koleksiyonerlerine.
Türkiye'nin birçok ilinde Devlet Sanat Galerileri.
Özellikle İstanbul, Ankara ve İzmir gibi şehirlerde galerileri ait Koleksiyonlar.
Genel Kaynaklar:
ALSAC, Birsen-Ustun Alsac, Türk Resim ve Yontu Sanatı / Türk Resim ve Heykel, İletişim, İst. 1993
ARSEVEN, CE, Türk Sanat Tarihi / V.3 Türk Sanatı Tarihi, Maarif Vekaleti, İst. (1955-1959)
BAŞKAN, S., Ondokuzcu Yuzyildan Gunumuze Turk Ressamlari / Çağdaş Türk Ressamları, Ank, 1991
BERK, Türkiye'de N., Turkiye'de Resim / Resim, Güzel Sanatlar Akademisi Yayınları, İst. 1943
BERK, N.-A.Turani, Baslangicindan Bugune Çağdaş Türk Resim Sanatı
Tarihi / Bugün Till Başlangıçtan Çağdaş Türk Resim Sanatı Tarihi, V.2. İst. 1973
BERK, Nurullah-Hüseyin Gezer, 50 Yilin Turk Resim ve Heykeli/50 Yıllar 'Türk Resim ve Heykel, (2.ed.), İst. 1973
BERK, Nurullah-Kaya Özsezgin, Cumhuriyet Donemi Turk Resmi / Cumhuriyet Dönemi Türk Resim, (3.ed.), Ank. 1983
Cezar, M., Sanatta Bati'ya AÇILIŞ ve Osman Hamdi / V.1-2, Sanat ve Osman Hamdi Batıya açılması., (2.ed.), İstanbul 1995
BOYAR, SP, Türk Ressamlari Hayatlari ve Eserleri / Türk Ressamları Yaşıyor ve Çalışıyor, Ank. 1948
Eyüboğlu, BR (ve diğerleri), Çağdaş Türk Resminden Örnekler / Çağdaş Türk Resminden Örnekler, İst. 1982
GÜLTEKİN, Resim, Türk Sanatı, Ank yılında Gönül, Batı Eğilimler. 1992
Ödekan, Ayla, "Mimarlık ve Sanat Tarihi / Mimarlık ve Sanat Tarihi" Türkiye Tarihi
Osmanlı Devleti 1600-1908/Turkish Tarih Osmanlı Devleti 1600-1908, V.3, İst. 1988
Özsezgin, K., Baslangicindan Bugune Çağdaş Türk Resim Sanatı Tarihi / Çağdaş
Bugün, V.3, İst Till Başlangıçtan Türk Resim Sanatı Tarihi. 1982
Özsezgin, Kaya-Mustafa Aslıer, Baslangicindan Bugune Çağdaş Türk Resim Sanatı
Bugün, V.4, İst Till Başlangıçtan Tarihi / Çağdaş Türk Resim Sanatı Tarihi. 1989
RENDA, Günsel-Turan Erol, Baslangicindan Bugune Çağdaş Türk Resim Sanatı
Tarihi / Bugün Till Başlangıçtan Çağdaş Türk Resim Sanatı Tarihi, V.1, İst. 1980
TANSUĞ, S., Çağdaş Türk Sanatı / Çağdaş Türk Sanatı, Remzi Kitabevi, İst. 1986
TANSUĞ, S., Türk Resminde Yeni Donem / Türk Resminde Yeni Dönem, İst. 1988
THALASSO, Adolphe, L'Art Ottoman, Les Peintres de Turquie / Osmanlı Sanatı, Ressamlar
Türkiye, Paris (1910), Arkeoloji ve Sanat Yay. Tipki Basimlar Dizisi: 5, İst. 1988
Özel Konular İçin Kaynakları
Atagök, Tomur, Cumhuriyetten Gunumuze Kadin Sanatcilar / Çağdaş Kadın Sanatçılar, İst. 1993
BAŞKAN, S., Osmanlı Ressamlar Cemiyeti / Osmanlı Ressamlar Cemiyeti, Çağdaş Yay., Ank. 1994
BERK, N., Türk ve Yabanci Resminde Istanbul / Istanbul Chez les Turcs et Peintres Türk ve Yabancı Resim Sergisi yılında Etrangers / İstanbul, Türkiye Turing ve Otomobil Kurumu Yayınları, İst. (Tarihsiz)
COKER, Adnan, Avni Lifij Posadlar, İst. 1984
COKER, A., Güzel Sanatlar, Mimar Sinan Üniversitesi "Toplu Sergiler / Toplu Sergiler 8" Osman Hamdi ve Sanayi-i Nefise Mektebi / Osman Hamdi ve Okul. İst. 1983
Demirsar, V.Belgin, Osman Hamdi Tablolarinda Gercekle İlişkiler / Osman Hamdi Resimleri, Ank Gerçeklik ile İlişkiler. 1989
Derman, Uğur-Kıymet Giray-F.Bodur Eruz, Sabancı Koleksiyonu Hat-Resim-Porselen,
Akbank, İst. 1995
ELIBAL, G., Atatürk ve Resim-Heykel/Ataturk ve Resim-Heykel, İst. 1973
ERİNÇ, M. Sıtkı, (Haziran), Zeki Faik İzer, Türkiye Halk Bankası Kültür Yayınları, Ank. 1990
EROL, T., Nazmi Ziya, YKY. İst. 1995
Eyüboğlu, BR, Nazmi Ziya, Güzel Sanatlar Akademisi Yayınları, İst. 1937
GERMANER'İN, Semra-Zeynep İNANKUR, Oryantalizm ve Turkiye / Oryantalizm ve Türkiye, Türk Kültür Hizmet Vakfı Sanat Pub:. 4, İst. 1989
Goren, AK, Türk Resim Sanatinda Şişli Atölyesi ve Viyana Sergisi / Sisli Studio ve Türk Resminde Viyana Sergisi, İst. 1997
GÜNAY, I.Safa, İdeal Sanatkar Namık İsmail'in / İdeal Sanatçı Namık İsmail, İst. 1937
Halil Edhem, Elvah-i Naksiye Koleksiyonu, İst. 1924, (Türk Milliyet Pub olarak. İst. 1970) (obje yanı sıra devlet bu kaynakları olarak değerlendirilebilir satın almıştı resimleri tanıtmak oldu.)
IREPOGLU, Gül, Feyhaman, İst. 1986
İslimyeli, N., Asker Ressamlar ve Ekoller / Askeri Ressamlar ve Okul, Ank. 1965
NACI, E., Anılar itibaren Anilardan Damlalar / Damla, Karacan Yay., İst. 1981
OZDENIZ, Engin, Türk Deniz Subayi Ressamlari / Türk Deniz Subay Ressamlar, Deniz Kuvvetleri Komutanlığı Pub., İst. 1994
Özsezgin, K., İbrahim Çallı, Yapı Kredi, İst. 1993
ÖZEL, Mehmet, Resim ve Heykel, Ankara Resim ve Heykel Müzesi / Müzesi, Ank. 1992
RONA, Z., Namık İsmail, YKY, İst. 1992
SEHSUVAROGLU, Bedi N., Ressam Ali Sami Boyar / A Well bilinen Türk Ressamları, İst. 1959
TANSUĞ, S., Halil Paşa, Yapı Kredi, İst. 1993
TANSUĞ, S., Türk Figüratif Resim, TYT Bank Sanat Yayınları (ty)
TOROS, T., tip Kadin Ressamlarimiz / Türkiye'nin İlk Kadın Sanatçılar, İst. 1988
Turani, Adnan, Batı Anlayisina gelir getirmeyen Türk Resim Sanatı / Türk Resim Batı Anlayış, Ank esinlendi. 1984
Turani, A., Türkische Malerei Des 19. und 20. Bugün Till Jahrhunderts / Türk Resim 19. yüzyıl, İst, (Türkiye'nin serginin kataloğu Bankası 7 Eylül - 5 Kasım 1989 tarihleri arasında Köln Şehir Müzesi açıldı mı). 1989
Turani, A., Zeki Faik İzer, (İngilizce metin: Fred Stark), Enlem 80 Yayınları, Ank.. 1995
Yetik, S., Ressamlarimiz / Bizim Ressamlar, V.1., Güzel Sanatlar Birliği Resim Bölümü Yayınları, İst. 1940
Dr.Ahmet Kamil Goren
İstanbul Üniversitesi
Arkeoloji ve Sanat Tarihi Bölümü
20. yüzyılın başına kadar 19. yüzyıl ortalarından itibaren batılı anlamda Türk resim sanatının oluşumunda çok aktif olduğu söylenebilir.
İlk resim dersleri "Mühendishane-i Berri-i Hümayun / Mühendislik Askeri Okulu" sınavı yapıldı lar 19. yüzyıl sanat ortamının askeri ve sivil okullardan vardı oluşan teknik purposes.Artists çoğunlukla 1793 idi.
Bazı ülkede, yurt dışında diğerleri eğitim görmektedir. Bir Hıristiyan azınlık ve "Levanten" sanatçıların yanı sıra sanat ortamının etkisinde yabancı ressamların yaşadığı ve İstanbul'da sanat katkıda bulunmuştur. Asker kökenli Osman Hamdi Bey (1842-1910) ve Şeker / Şeker Ahmet Paşa (1841-1907), Süleyman Seyyid (1842-1913), Halil Paşa (1860-1939) gibi bazı Türk sanatçılarının yurtdışında sanat eğitim olmuştu. Bu arada Hüseyin Zekai Paşa (1860-1919), Hoca / Hoca Ali Rıza (1864-1939), Ahmet Ziya Akbulut (1869-1938) ülkedeki eğitim olmuştu diğer ünlü sanatçılar arasındaydı.
Şeker Ahmet 1875 yılında 1873 yılında ilk sergisini ve onun ikinci biri vardı. Güzel Sanatlar Sanayi-i Nefise'ye Mekteb-i/School 1883 yılında Osman Hamdi Bey'in girişimleriyle açıldı.
Yeni bir çağ Batı sanatçıların dönüş ile boyama yılında başlamıştı. Batılı anlamda insan figürü, özellikle Osman Hamdi Bey ile Türk resminde kurulan ediliyordu. Çağdaş trendler arasında Empresyonizm, daha sonra Halil Paşa ile birlikte çıktı.
Osmanlı Boyacı Derneği 1909 yılında kuruldu. Toplum "Galatasaray Sergileri" olarak hatırlanacağını ifade düzenli olarak 1952 yılına kadar devam eden 1916 yılında sergiler başladı.
Rakam vurgulamak Çağdaş trendler "1914 Kuşağı" ile Türkiye'de yavaş yavaş görünmeye başlar. Resim, kompozisyon ve çıplaklık bu nesil ile batılı anlamda ilk kez Türk resminin girdi.
Kızlar için Güzel Sanatlar İnas Sanayi-i Nefise Mektebi / Okul 1914 yılında genç bayanlar için açılmıştır. Mihri Müşfik Hanım, Ömer Adil, Feyhaman Duran'ın ilk öğretim vardı.
Bir stüdyo 1917 yılında Arseven girişimi ile Şişli ordu desteği ile inşa edilmiştir. Lifij yönettiği "İlerleme" ve "Savaşı alegorisi", Çallı yönettiği "Cannon Taşıyıcı", Mehmet Ruhi yönettiği "Taş Breakers" çok ilk örnekleriydi düşündüm ve büyük boyutlu kompozisyonlar önce ve bu süre sonrasında gerçekleşmiştir. Sağ Şişli Studio sonra, Viyana Sergisi, 1918 yılında ilk yurtdışı sergisi gerçekleştirildi.
1926 yılında Avrupa'ya gönderilen genç sanatçılar geri gibi Fovizm, Kübizm ve hatta Avrupa'da hala çok influencial Ekspresyonizm gibi çağdaş eğilimler ilham geldi ve "1914 Kuşağı" üyelerine karşı tavır aldı. Bu yeni grubun önemli hedefler, Müstakil Ressamlar ve Heykeltraşlar Birliği adı altında, 1929 yılında yeni sanatçıların katılımı ile genişledi ama çok mutlak değil, resimsel tasarım yapısı ve lineer vakıf ziyade grubun empresyonist colorism.The faaliyetleri vardı . Dernek kurucuları ressamlar R.Fazil (Epikman) (1902-1974), Cevat Hamit (Dereli) (1900-1989), Şeref Kamil (Akdik) (1862-1941), Mahmut Fehmi (Cuda) (1904-1987) idi
Nurullah Cemal (Berk) (1906-1981), Hale Asaf (1905-1938), Ali Avni (Çelebi) (1904-1993), Ahmet Zeki (Kocamemi) (1900-1959), Muhittin Sebati (1901-1935); heykeltıraş Ratip Asir (Acudoglu) (1898-1957) ve dekoratör Fahrettin Arkunlar (1901-1971). Çelebi ve Kocamemi oluşan bu yeni stiller ülke gerçeklerine uygun düşeceğini nasıl soru Turgut Zaim (1904-1974) tarafından cevap olmuştu. Zaim figür yapısına özgün bir anlam vermişti. Tarzı sanatçılar getirilen yeni ve kapsamlı içeriğe karşı geliştirilen sanatçı, bir seçim Batılı trendleri olmuştu.
Grup D. Bu sanatçılar süren bazı eğilimler tanıtılır: Mustakiller / Bağımsızlar Türkiye'de çağdaş eğilimlerin kapılarını açtı, biz bu çabalara daha fazla destek vereceğini ve 1950 yılına kadar etkinliğini süren bir yeni kurucu grubu görmek otuz, kırk yıl Batı'da. Grup üyeleri Zeki Faik İzer (1905-1988), Nurullah Berk (1906-1981), Elif Naci (1898-1988), Cemal Tollu (1899-1968), Abidin Dino (1913-1993) ve heykeltraş Zühtü Müridoğlu (1906 idi - 1992). Bağımsızlar gelen D Grubu'nun en önemli ayrım onlar D Grubu herhangi bir görüş temsilcisi olmamıştır içeri getirmek istediğini yeni eğilimleri savunmaya belirlenmesinde dayanışma ile belli bir estetiğin çevresinde toplanmış olduğunu belki de. Onlar Empresyonizm dışında yeni bir şey açık idi.
Bağımsızlar ve D Grubu üyeleri Bedri Rahmi Eyüboğlu (1911-1975), Eren Eyüboğlu (1913-1988), Halil Dikmen (1906-1964) gibi Academy.Artists çalışmaya başladıktan sonra Çallı kuşağının yıldızı yavaş yavaş soluk , Eşref Üren (1897-1984), Sabri Berkel (1907-1993), Hakkı ANLI (1906-1990), Arif Kaptan (1906-1979), Salih Uralli (1908-1984) sonra katıldı Grubu vardı D.
Tüm bu gelişmeler yanında, başından itibaren de bağımsız sanatçı olmuştu. Bu İlhan Demirci arasında, Şefik Bursalı, Leyla Gamsiz, Şemsi Arel, Maide Arel, Abidin Elderoğlu, Hamit Görele, Ziya Keseroglu, Seyfi Toray sayılabilir. Cemal Bingöl, Nejat Devrim, Eren Eyüboğlu ve Fureyya Kılıç mecazi çalışmış olanlar arasındaydı. Daha sonra Adnan Çoker, Lütfü Günay, Selim Turan (1915-1994), Fahrunissa Zeid (1901-1991) ve Adnan Turani bu eğilim gerçekleşti.
Biz 1940 yılında başlar ve oldukça belirli grup ya da bazı grupların varlığını hala görülebiliyor ise eğilim bireysel stiller ön plana göre, 1950 Türk resminde hayata oluşumu bak. Zaman
Bu, 1940 döneminde ilk öne çıktı kavramının özgünlük, bölgecilik ve milliyetçilik olduğu söylenebilir.
Nuri İyem, Turgut Atalay, Avni Arbaş, Selim Turan, Ferruh Başağa, Kemal Sönmezler, Mümtaz Yener, Agop Arad gibi toplumsal gerçekçi anlayışa sahip olanlar, Haşmet Akal geç 1930 yılında Yeniler Grubu / Yeni Grup oluşturdu. Onlar açılmıştı sonra "Liman Resim Sergisi" Liman Ressamları olarak hatırlanacak olmuştu.
Mustafa Esirkus, Nedim Günsür, Turan Erol, Fikret Otyam, Orhan Peker, Mehmet Pesen, gibi Bedri Rahmi öğrencileri tarafından 1947 yılında kurulan "Grup Ten" Adnan Varinca eserlerinde folklorik süs ekleyerek temelde çalışmaya başladı ve bir tazelik eklendi giderek sıkışan sanat ortamı için.
Biz 1959 de sosyal gerçeklik odaklanarak İbrahim Balaban, Avni Mehmetoğlu, İhsan ve Kemal İncesu gibi sanatçılar da dahil olmak üzere "Yeni Dal Grubu / New Branch Group" bölümüne bakın.
Biz Siyah Kalem Grubu / Böyle Cemal Bingöl, İsmail Altınok, Selma Arel, Lütfü Günay, İhsan Cemal Karaburcak, Asuman Kılıç, Ayşe Silay ve 1961 de Solmaz TUĞAÇ gibi sanatçıların oluşturduğu Siyah Kalem Grubu bakın. Sanatçıların ortak bir hedefi vardı; Cemal Bingöl stüdyosunda ne olduğunu birlikte onlara katıldı.
1960 farklı stilleri ile çok sayıda sanatçı ile büyük hareketlilik kazanan Türk resim tarihinde bir umut verici bir geleceğe doğru ilerlemektedir.
Kurumlar Ve Önemli Türk Resim Sanatı Of Koleksiyonlar Olan Kişilerde:
Mimar Sinan Üniversitesi, Resim ve Heykel Müzesi, İstanbul
Resim ve Heykel Müzesi, Ankara
Resim ve Heykel Müzesi İzmir
Askeri Müze Müdürlüğü, İstanbul
Türk Genelkurmay Başkanlığı, Ankara
Türk Büyük Millet Meclisi, Ankara
Milli Kütüphane Müdürlüğü, Ankara
Türkiye İş Bankası Genel Müdürlüğü, Ankara mı
Akbank Genel Müdürlüğü, İstanbul
Türk Cumhuriyeti, Ziraat Bankası, Müdürlüğü, Ankara
Yapı Kredi Bankası Genel Müdürlüğü, İstanbul
Sabancı Ailesi
Erol Aksoy
Mustafa Taviloğlu
Kemal Erhan
Naci Terzi
Belkıs Aksoy ve daha birçok koleksiyonerlerine.
Türkiye'nin birçok ilinde Devlet Sanat Galerileri.
Özellikle İstanbul, Ankara ve İzmir gibi şehirlerde galerileri ait Koleksiyonlar.
Genel Kaynaklar:
ALSAC, Birsen-Ustun Alsac, Türk Resim ve Yontu Sanatı / Türk Resim ve Heykel, İletişim, İst. 1993
ARSEVEN, CE, Türk Sanat Tarihi / V.3 Türk Sanatı Tarihi, Maarif Vekaleti, İst. (1955-1959)
BAŞKAN, S., Ondokuzcu Yuzyildan Gunumuze Turk Ressamlari / Çağdaş Türk Ressamları, Ank, 1991
BERK, Türkiye'de N., Turkiye'de Resim / Resim, Güzel Sanatlar Akademisi Yayınları, İst. 1943
BERK, N.-A.Turani, Baslangicindan Bugune Çağdaş Türk Resim Sanatı
Tarihi / Bugün Till Başlangıçtan Çağdaş Türk Resim Sanatı Tarihi, V.2. İst. 1973
BERK, Nurullah-Hüseyin Gezer, 50 Yilin Turk Resim ve Heykeli/50 Yıllar 'Türk Resim ve Heykel, (2.ed.), İst. 1973
BERK, Nurullah-Kaya Özsezgin, Cumhuriyet Donemi Turk Resmi / Cumhuriyet Dönemi Türk Resim, (3.ed.), Ank. 1983
Cezar, M., Sanatta Bati'ya AÇILIŞ ve Osman Hamdi / V.1-2, Sanat ve Osman Hamdi Batıya açılması., (2.ed.), İstanbul 1995
BOYAR, SP, Türk Ressamlari Hayatlari ve Eserleri / Türk Ressamları Yaşıyor ve Çalışıyor, Ank. 1948
Eyüboğlu, BR (ve diğerleri), Çağdaş Türk Resminden Örnekler / Çağdaş Türk Resminden Örnekler, İst. 1982
GÜLTEKİN, Resim, Türk Sanatı, Ank yılında Gönül, Batı Eğilimler. 1992
Ödekan, Ayla, "Mimarlık ve Sanat Tarihi / Mimarlık ve Sanat Tarihi" Türkiye Tarihi
Osmanlı Devleti 1600-1908/Turkish Tarih Osmanlı Devleti 1600-1908, V.3, İst. 1988
Özsezgin, K., Baslangicindan Bugune Çağdaş Türk Resim Sanatı Tarihi / Çağdaş
Bugün, V.3, İst Till Başlangıçtan Türk Resim Sanatı Tarihi. 1982
Özsezgin, Kaya-Mustafa Aslıer, Baslangicindan Bugune Çağdaş Türk Resim Sanatı
Bugün, V.4, İst Till Başlangıçtan Tarihi / Çağdaş Türk Resim Sanatı Tarihi. 1989
RENDA, Günsel-Turan Erol, Baslangicindan Bugune Çağdaş Türk Resim Sanatı
Tarihi / Bugün Till Başlangıçtan Çağdaş Türk Resim Sanatı Tarihi, V.1, İst. 1980
TANSUĞ, S., Çağdaş Türk Sanatı / Çağdaş Türk Sanatı, Remzi Kitabevi, İst. 1986
TANSUĞ, S., Türk Resminde Yeni Donem / Türk Resminde Yeni Dönem, İst. 1988
THALASSO, Adolphe, L'Art Ottoman, Les Peintres de Turquie / Osmanlı Sanatı, Ressamlar
Türkiye, Paris (1910), Arkeoloji ve Sanat Yay. Tipki Basimlar Dizisi: 5, İst. 1988
Özel Konular İçin Kaynakları
Atagök, Tomur, Cumhuriyetten Gunumuze Kadin Sanatcilar / Çağdaş Kadın Sanatçılar, İst. 1993
BAŞKAN, S., Osmanlı Ressamlar Cemiyeti / Osmanlı Ressamlar Cemiyeti, Çağdaş Yay., Ank. 1994
BERK, N., Türk ve Yabanci Resminde Istanbul / Istanbul Chez les Turcs et Peintres Türk ve Yabancı Resim Sergisi yılında Etrangers / İstanbul, Türkiye Turing ve Otomobil Kurumu Yayınları, İst. (Tarihsiz)
COKER, Adnan, Avni Lifij Posadlar, İst. 1984
COKER, A., Güzel Sanatlar, Mimar Sinan Üniversitesi "Toplu Sergiler / Toplu Sergiler 8" Osman Hamdi ve Sanayi-i Nefise Mektebi / Osman Hamdi ve Okul. İst. 1983
Demirsar, V.Belgin, Osman Hamdi Tablolarinda Gercekle İlişkiler / Osman Hamdi Resimleri, Ank Gerçeklik ile İlişkiler. 1989
Derman, Uğur-Kıymet Giray-F.Bodur Eruz, Sabancı Koleksiyonu Hat-Resim-Porselen,
Akbank, İst. 1995
ELIBAL, G., Atatürk ve Resim-Heykel/Ataturk ve Resim-Heykel, İst. 1973
ERİNÇ, M. Sıtkı, (Haziran), Zeki Faik İzer, Türkiye Halk Bankası Kültür Yayınları, Ank. 1990
EROL, T., Nazmi Ziya, YKY. İst. 1995
Eyüboğlu, BR, Nazmi Ziya, Güzel Sanatlar Akademisi Yayınları, İst. 1937
GERMANER'İN, Semra-Zeynep İNANKUR, Oryantalizm ve Turkiye / Oryantalizm ve Türkiye, Türk Kültür Hizmet Vakfı Sanat Pub:. 4, İst. 1989
Goren, AK, Türk Resim Sanatinda Şişli Atölyesi ve Viyana Sergisi / Sisli Studio ve Türk Resminde Viyana Sergisi, İst. 1997
GÜNAY, I.Safa, İdeal Sanatkar Namık İsmail'in / İdeal Sanatçı Namık İsmail, İst. 1937
Halil Edhem, Elvah-i Naksiye Koleksiyonu, İst. 1924, (Türk Milliyet Pub olarak. İst. 1970) (obje yanı sıra devlet bu kaynakları olarak değerlendirilebilir satın almıştı resimleri tanıtmak oldu.)
IREPOGLU, Gül, Feyhaman, İst. 1986
İslimyeli, N., Asker Ressamlar ve Ekoller / Askeri Ressamlar ve Okul, Ank. 1965
NACI, E., Anılar itibaren Anilardan Damlalar / Damla, Karacan Yay., İst. 1981
OZDENIZ, Engin, Türk Deniz Subayi Ressamlari / Türk Deniz Subay Ressamlar, Deniz Kuvvetleri Komutanlığı Pub., İst. 1994
Özsezgin, K., İbrahim Çallı, Yapı Kredi, İst. 1993
ÖZEL, Mehmet, Resim ve Heykel, Ankara Resim ve Heykel Müzesi / Müzesi, Ank. 1992
RONA, Z., Namık İsmail, YKY, İst. 1992
SEHSUVAROGLU, Bedi N., Ressam Ali Sami Boyar / A Well bilinen Türk Ressamları, İst. 1959
TANSUĞ, S., Halil Paşa, Yapı Kredi, İst. 1993
TANSUĞ, S., Türk Figüratif Resim, TYT Bank Sanat Yayınları (ty)
TOROS, T., tip Kadin Ressamlarimiz / Türkiye'nin İlk Kadın Sanatçılar, İst. 1988
Turani, Adnan, Batı Anlayisina gelir getirmeyen Türk Resim Sanatı / Türk Resim Batı Anlayış, Ank esinlendi. 1984
Turani, A., Türkische Malerei Des 19. und 20. Bugün Till Jahrhunderts / Türk Resim 19. yüzyıl, İst, (Türkiye'nin serginin kataloğu Bankası 7 Eylül - 5 Kasım 1989 tarihleri arasında Köln Şehir Müzesi açıldı mı). 1989
Turani, A., Zeki Faik İzer, (İngilizce metin: Fred Stark), Enlem 80 Yayınları, Ank.. 1995
Yetik, S., Ressamlarimiz / Bizim Ressamlar, V.1., Güzel Sanatlar Birliği Resim Bölümü Yayınları, İst. 1940
Dr.Ahmet Kamil Goren
İstanbul Üniversitesi
Arkeoloji ve Sanat Tarihi Bölümü
Konular
- Olympia
- Günaydın Mösyö Courbet
- Madonna
- Empresyonizm Sanat Eleştirisi
- İzlenim
- Dans Sınıfı
- Folies Bergere Barı
- Van Gogh (Kulağı Kesik)
- Ebru Sanatı
- Ünlü Ebrucular
- 2011-2012 İnönü Üniversitesi Yetenek Sınavları Tarihleri
- Osman Hamdi Bey
- Müze'de Sanat Eğitimi
- DÜNYA’DA ve TÜRKİYE’DE MÜZECİLİĞİN TARİHSEL GELİŞİMİ
- BIBIANA ÇOCUK MÜZESİ
- SANATSAL DÜZENLEME ÖĞE VE İLKELERİ
- SANATIN YAŞAMA KATTIKLARI VE İNSAN YAŞAMINDAKİ YERİ
- SOKAK'TA SANAT MI ?
- ‘Soba Müzesi’
- Türk Resim Sanatı Tarihi
- Güncel Sergiler
- SANAT AKIMLARI
- 2012 sergileri
- RESSAM NUR ATAİBİŞ 21 NİSAN’A KADAR “…VE ÖTESİ” DİYOR…
- Nur Ataibiş kimdir
- FOTOĞRAF VE HAKLARIMIZ
- 'Şiddet Siz' sergi açıldı
- En pahalı rüya!
- E-Okul
- Okul kayıt sistemi ile merak edilenler! e-Kayıt nasıl olacak?